Σχόλια πάνω σ' ένα δείγμα περιγραφικής αξιολόγησης.
Η περιγραφική αξιολόγηση είναι ένας τρόπος ποιοτικής έκφρασης της επίδοσης του μαθητή, αλλά και της διαδικασίας της μάθησης που ακολούθησε προκειμένου να φτάσει στη συγκεκριμένη επίδοση. Οι βασικοί σκοποί μιας περιγραφικής αξιολόγησης είναι να συνειδητοποιήσει ο/η μαθητής/τρια την ατομική του πρόοδο, ώστε να μπορέσει να βελτιωθεί στις επιδόσεις του. Η περιγραφική αξιολόγηση όμως, δεν αφορά μόνο τους μαθητές αλλά και τους δασκάλους να εκτιμήσουν την επίτευξη τόσο των διδακτικών όσο και των παιδαγωγικών τους στόχων ώστε να ξέρουν εάν πρέπει να αλλάξουν τρόπο διδασκαλίας αν τα αποτελέσματα τις αξιολόγησης δεν είναι αυτά που ήθελε. Τέλος αφορά και τους γονείς αφού μέσα από αυτήν ενημερώνονται για την πρόοδο των παιδιών τους.
Θεωρώ πως όταν η περιγραφική αξιολόγηση παρουσιάζεται γραπτά έχει μεγαλύτερη βαρύτητα. Αφού με το πέρασμα των χρόνων τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί μπορούν να συγκρίνουν αυτά τα έγγραφα με αποτέλεσμα να ξέρουν αν υπάρχει πρόοδος ή όχι.
Μελετώντας τα αρχεία τις περιγραφικής αξιολόγησης βρήκα ένα έγγραφο όπου θα ήθελα να το χρησιμοποιήσω και εγώ κάποια στιγμή ως εκπαιδευτικός.
Επέλεξα αυτού του είδους την περιγραφική αξιολόγηση, αφού περιέχει όλους τους τομείς της. Γνωστικούς/ μαθησιακούς (στάση απέναντι στην εργασία), κοινωνικούς (στάση απέναντι στους άλλους) και συμμετοχικούς (στάση απέναντι στον κόσμο...)
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου